Správa

o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok 2005/2006

Podľa vyhlášky Ministerstva Školstva SR 9/2006 Z.z.

§ 2. ods. 1 a

Základné identifikačné údaje

Názov školy Základná škola, Školská 1123/29, Bánovce nad Bebravou
Adresa školy Školská 1123/29, 957 01 Bánovce nad Bebravou
Telefón 0387603922
E-mail zs3.bn@pbi.sk
Zriaďovateľ Mesto Bánovce nad Bebravou

Vedúci zamestnanci školy

  Priezvisko, meno Telefón Služ. mobil e-mail
Riaditeľ Mgr. Pavol Čúvala 0387603922   zs3.bn@pbi.sk
ZRŠ Mgr. Terézia Schuchmannová 0387602355   zs3.bn@pbi.sk
ZRŠ Mgr. Renáta Jamrichová 0387602355   zs3.bn@pbi.sk

Rada školy

  Titl., priezvisko, meno Kontakt
predseda Mgr. Miroslav Lauš  
pedagogickí zamestnanci Mgr. Danuša Čačková  
  Soňa Exlerová  
  PaedDr. Janett Mokráňová  
ostatní zamestnanci Ľubomíra Petrová  
     
zástupcovia rodičov Bc. Pavol Bulík  
  Zuzana Kušnierová  
  Eva Šlosárová  
     
zástupca zriaďovateľa Ľuboš Ševčík  
  Ján Mešina  
     
Spojená škola Mgr. Ľubomír Chocina  

Poradné orgány školy

Názov MZ a PK Vedúci Zastúpenie predmetov Poznámka
MZ 0.- 2. ročník Mgr. Anna Hanková predmety 0.- 2. roč.  
MZ 3.- 4. ročník Mgr. Marta Šišmišová predmety 3.- 4. roč  
PK M-F PaedDr. Jana Kolníková M, F  
PK SJL Mgr. Danuša Čačková SJL  
PK CJ Mgr. Mária Rídekyová AJ, NJ  
PK Z - Pr- Ch Mgr. Ivan Jarolín Z, Ch, Pr  
PK D- OV- NV - EV Mgr. Peter Lenko D,OV,NV,EV  
PK TchV Mgr. Jana Bačková TchV, I,  
PK výchov. predmety Mgr. Danuša Čačková VV, HV,TV  
MZ ŠKD Bc. Jana Richtárechová    

§ 2. ods. 1 b

Údaje o počte žiakov

Počet žiakov školy: 607

Počet tried: 24

Podrobnejšie informácie:
Ročník: 0. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. Spolu
počet tried 1 2 3 2 2 2 3 3 3 3 24
počet žiakov 14 38 61 60 57 62 94 71 78 84 605
z toho ŠVVP           1 1 2 2 3 9
z toho v ŠKD 12 31 45 30 26 10 7 4     165

§ 2. ods. 1 c

Zapísaní žiaci ZŠ

Počet zapísaných prvákov k 30.6. 2005: súčet 43/ počet dievčat 21

Skutočný počet žiakov 1.ročníka k 15.9.2005: súčet 39/ počet dievčat 18

Počet detí s odloženou školskou dochádzkou: súčet 6/ počet dievčat 2

Ukončenie školskej dochádzky na ZŠ k 30.6.2006

Školskú dochádzku ukončilo na ZŠ 91 žiakov.
  0.roč. 1. roč 4. roč. 5.roč. 6.roč. 7.roč. 8.roč. 9.roč. Spolu
stav k 15.9.2006 14 39             53
Gym. 8.roč.     2 3         5
Gym. 4.roč               13 13
SOŠ               34 34
SOU           2 2 35 39

§ 2. ods. 1 d

Úspešnosť žiakov na prijímacích skúškach na SŠ

  Gym 8.roč Gym 6.roč Gym 4.roč SOŠ SOU OU Iné Spolu
prihlásení 5   13 34 35 4   91
prijatí 5   13 34 35 4   91
% úspešnosti 100   100 100 100 100   100

§ 2. ods. 1 e

Klasifikácia tried

Trieda AJ D EV F HV Ch I M NV NJ OV PPB PPF PPH PPP
nultý ročník 1,43                            
I.A 1,28                            
I.B 1,28                            
II.A 0,00   0,00   0,00     1,95 0,00 0,00          
II.B 0,00   0,00   0,00     1,32 0,00 0,00          
II.C 0,00   0,00   0,00     1,76 0,00 0,00          
III.A 0,00       0,00     1,76 0,00 0,00          
III.B 0,00       0,00     1,86 0,00 0,00          
IV.A 0,00       0,00     1,76 0,00 0,00          
IV.B 0,00       0,00     1,93 0,00 0,00          
V.A 2,33 1,77 0,00   0,00     2,48 0,00 3,00       0,00  
V.B 2,67 1,93 0,00   0,00     2,67 0,00 1,89          
VI.A 2,63 1,93 0,00 1,81 0,00     2,67 0,00   0,00        
VI.B 2,75 1,81 0,00 1,72 0,00     2,59 0,00 2,13 0,00        
VI.C 3,08 2,10 0,00 2,68 0,00     2,87 0,00 3,17 0,00 0,00      
VII.A 2,92 2,46 0,00 2,92 0,00     2,92 0,00   0,00        
VII.B 2,88 1,77 0,00 2,45 0,00     2,73 0,00 2,29 0,00     0,00  
VII.C 2,90 2,09 0,00 2,43 0,00     2,65 0,00 2,69 0,00     0,00  
VIII.A 2,67 2,15 0,00 1,96 0,00 2,50 0,00 2,62 0,00 2,18 0,00        
VIII.B 3,00 2,42 0,00 2,58 0,00 2,75 0,00 2,96 0,00 2,44 0,00        
VIII.C 2,54 2,07 0,00 2,11 0,00 2,22 0,00 2,70 0,00 0,00 0,00        
IX.A 2,40 2,36 0,00 2,25 0,00 2,93 0,00 2,96 0,00 2,57 0,00        
IX.B 2,59 2,18 0,00 2,25 0,00 2,46 0,00 2,54 0,00 0,00 0,00        
IX.C 2,57 2,54 0,00 2,39 0,00 2,96 0,00 3,07 0,00 3,25 0,00        

Trieda PPZ PV Pr Prí P SJL Spr TchV TV Vl VV Z
nultý ročník             1,00          
I.A             1,00          
I.B             1,00          
II.A         1,67 2,14 1,14   0,00   0,00  
II.B 0,00       1,45 1,45 1,00   0,00   0,00  
II.C         1,71 1,94 1,00   0,00   0,00  
III.A   0,00   1,59   1,76 1,00   0,00 1,72 0,00  
III.B   0,00   1,52   1,86 1,00   0,00 1,69 0,00  
IV.A   0,00   1,83   1,76 1,00   0,00 1,97 0,00  
IV.B   0,00   1,85   1,89 1,00   0,00 1,93 0,00  
V.A     1,61     2,45 1,00 0,00 0,00   1,29 1,81
V.B 0,00   1,97     2,70 1,00 0,00 0,00   1,20 2,40
VI.A     2,11     2,26 1,04 0,00 0,00   1,19 2,15
VI.B     1,97     2,59 1,00 0,00 0,00   1,47 2,28
VI.C     2,42     3,19 1,03 0,00 0,00   1,26 2,81
VII.A     2,71     2,88 1,04 0,00 0,00   1,25 2,63
VII.B     2,68     2,68 1,09 0,00 0,00   1,14 2,27
VII.C     2,43     2,52 1,00 0,00 0,00   1,14 2,22
VIII.A 0,00   2,08     2,42 1,00 0,00 0,00   1,08 2,19
VIII.B     2,42     2,54 1,04 0,00 0,00   1,50 2,54
VIII.C     2,11     2,26 1,00 0,00 0,00   1,37 1,81
IX.A 0,00   2,32     2,89 1,04 0,00 0,00   1,07 2,25
IX.B     2,32     2,64 1,00 0,00 0,00   1,25 1,79
IX.C     2,54     2,93 1,04 0,00 0,00   1,30 2,36

Prospech žiakov

Trieda Počet Prospeli Neprospeli Neklasifikovaní
nultý ročník 14 14 0 0
I.A 18 18 0 0
I.B 18 18 0 0
II.A 21 21 0 0
II.B 22 22 0 0
II.C 17 17 0 0
III.A 29 28 1 0
III.B 29 29 0 0
IV.A 29 28 1 0
IV.B 27 27 0 0
V.A 31 31 0 0
V.B 30 27 3 0
VI.A 28 26 1 1
VI.B 32 30 2 0
VI.C 31 28 3 0
VII.A 24 24 0 0
VII.B 22 22 0 0
VII.C 23 23 0 0
VIII.A 26 26 0 0
VIII.B 24 24 0 0
VIII.C 28 25 2 1
IX.A 28 28 0 0
IX.B 28 28 0 0
IX.C 28 27 1 0

Dochádzka žiakov

Trieda Počet Zamešk. hod. Zam. na žiaka Ospravedlnené Ospr. na žiaka Neospravedlnené Neosp. na žiaka
nultý ročník 14 1654 118,14 1573 112,36 81 5,79
I.A 18 1606 89,22 1544 85,78 62 3,44
I.B 18 1315 73,06 1315 73,06 0 0,00
II.A 21 2020 96,19 1851 88,14 169 8,05
II.B 22 1645 74,77 1636 74,36 9 0,41
II.C 17 1266 74,47 1266 74,47 0 0,00
III.A 29 2998 103,38 2997 103,34 1 0,03
III.B 29 2082 71,79 2082 71,79 0 0,00
IV.A 29 3173 109,41 3128 107,86 45 1,55
IV.B 27 2085 77,22 2085 77,22 0 0,00
V.A 31 2784 89,81 2782 89,74 2 0,06
V.B 30 2129 70,97 2129 70,97 0 0,00
VI.A 28 2159 77,11 2159 77,11 0 0,00
VI.B 32 2769 86,53 2769 86,53 0 0,00
VI.C 31 3615 116,61 3615 116,61 0 0,00
VII.A 24 2343 97,63 2332 97,17 11 0,46
VII.B 22 2324 105,64 2305 104,77 19 0,86
VII.C 23 2042 88,78 2042 88,78 0 0,00
VIII.A 26 2142 82,38 2106 81,00 36 1,38
VIII.B 24 1988 82,83 1976 82,33 12 0,50
VIII.C 28 2685 95,89 2682 95,79 3 0,11
IX.A 28 3508 125,29 3491 124,68 17 0,61
IX.B 28 2579 92,11 2579 92,11 0 0,00
IX.C 28 3347 119,54 3330 118,93 17 0,61

Výsledky externých meraní

Názov Počet žiakov Úspešnosť v % v rámci SR
Monitor SJL 81 87,7 81,2
Monitor MAT 81 59,5 61,4

§ 2. ods. 1 f

Odbory a učebné plány

Učebný variant 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. Spolu
Počet tried v ročníku 2 3 2 2 2 3 3 3 3 23
šport.prípava                    
Matematika 5.-9.                    
Cudzie jazyky 1.-9.                    
Cudzie jazyky 3.-9.                    
Cudzie jazyky 5.-9.                    
Výtvarná výchova 1.-9.                    
Hudobná výchova 1.-9.                    
Technická výchova 5.-9.                    
Variant1.,2.,3. 1 1 1 1 2 2 2 2 2  
Iné ( uveďte )                    

Nepovinné predmety

Predmet Ročník Počet skupín Počet hodín týždenne
AJ 4 2 1
AJ 3 2 1
NJ 4 1 1
NJ 2 .a 3. 1 1
NV -Rk 3 2 1
NV - Rk 4 2 1
ŠŠS- zápasenie 3.- 5. 1 4
ŠŠS - zápasenie 6. - 8. 1 4
AJ 2 2 1

Rozširujúce hodiny

Učebný variant Trieda Predmet Počet hodín v týždni
Variant 2 VII.A telesná výchova 2
Variant 2 VII.B telesná výchova 1
Variant 2 VII.C telesná výchova 1
Variant 2 VIII.ABC Nemecký jazyk 1
Variant 2 VIII.B Informatika 1
Variant 2 VIII.ABC Anglický jazyk 1
Variant 2 VIII.C Informatika 1
Variant 2 IX.AC Nemecký jazyk 1
Variant 2 IX.ABC Anglický jazyk 1
Variant 2 IX.ABC Informatika 2

Štruktúra tried

  Počet tried Počet žiakov Počet individ. integrovaných
Nultého ročníka 1 14  
Prvého ročníka 2 38  
Bežných tried 21   9
Špeciálnych tried      
Pre nadaných      
Spolu 24 605  

§ 2. ods. 1 g

Zamestnanci

Pracovný pomer
Pracovný pomer Počet pedag. prac. Počet nepedag. prac. Počet úväzkov pedag. prac. Počet úväzkov nepedag. prac.
TPP 40 16 35,339 15,3
DPP 7 2 4,518 1,5
Znížený úväzok 11 7 6,327 5,53
ZPS 1   0,74  
Na dohodu   2   2

Kvalifikovanosť pedagogických pracovníkov

počet nekvalifikovaných kvalifikovaných spolu
učiteľov 1 32 33
vychovávateľov   5 5
asistentov učiteľa 2   2
externí učitelia   3 3
spolu 3 40 43

Predmety vyučované nekvalifikovane

Trieda Predmet Počet hodín týždenne
V.AB AJ 4
VI.A AJ 3
V:AB Dejepis 2
VI.ABC Dejepis 6
VII.ABC Dejepis 6
VIII.ABC Dejepis 6
IX.ABC Dejepis 6
V.AB Prírodopis 4
V.AB Výt. výchova 4
VI.C Výt. výchova 1
VII.A Výt. výchova 1
V.AB TchV 2
VI.ABC TchV 3
VII.ABC TchV 3
VIII.ABC TchV 3
IX.ABC TchV 3

§ 2. ods. 1 h

Vzdelávanie zamestnancov

Ďalšie vzdelávanie Počet absolventov Počet študujúcich
1.kvalifikačná skúška 27  
2.kvalifikačná skúška   1
štúdium školského manažmentu 6  
špecializačné inovačné štúdium 3  
špecializačné kvalifikačné   2
postgraduálne 3  
doplňujúce pedagogické    
vysokoškolské pedagogické 32  
vysokoškolské nepedagogické   1
bakalárske štúdium 1 1

§ 2. ods. 1 i

Prehľad výsledkov súťaží a olympiád

Názov súťaže Počet žiakov okr. kolo kraj. kolo národ. kolo medzinár. kolo
Ml.Jesenský - lit. súťaž 38 3 - - -
Zdravie očami detí výt. súť. 21     1  
Šaliansky Maťko- lit. súť. 34 2 1    
Hviezdoslavov Kubín 42 2      
Európa v škole - výt. súť. 40 5      
Európa v škole - lit. súť. 27 1      
Olympiáda AJ 6 1      
Olympiáda geografia 14 2 1 1  
Olympiáda fyzika 6 1 1    
Olympiáda chémia 4 2 1    
Olympiáda NJ 5 1      
Pytagoriáda 24 2      
Rozprávkové vretienko 35 1      
Slávik Slovenska 29 1      
Štúrov a Dubč. rét. Uhrovec 4 2 1    
Hliadka ml. zdravotníkov 6 1      
Atletika 24 13      
Basketbal družstvo chl. 10 1      
Dúha - lit. súť. 19     1  
Cezpoľný beh - jednotlivci 12 6      
Cezpoľný beh - družs. chl. a d. 15 3      
Futbal CUP -družs. diev. 9 1      
Hádzaná družs. dievčat 14 1      
Malý futbal - družs. ml. žiakov 17 1      
Minifutbal - družstvo dievčat 8 1      
MS SR kadetov - zápasenie 3     1  
Plávanie 11 5      
Stolný tenis - družs. dievčat 6 1      
Street Hockey - družs. žiakov 10 1      
Volejbal- družs. chl. starších 9 1      
Volejbal - družs. diev. starších 10 1      
Vybíjaná- družst. diev. mladších 15 1      

Aktivity a prezentácia na verejnosti

Vydávanie školského časopisu Spektrum

Spolupráca školy s televíziou AMOS

Prezentácia aktivít našej školy prostredníctvom príspevkov do regionálnych novín / TEMPO, BÁNOVSKÉ NOVINY/

Pripravili, zrealizovali a prezentovali sme pohľadnicu školy na verejnosti v rámci tvorby propagačných materiálov

Prezentácia úspechov žiakov našej školy - Školská akadémia /21.6.2006/

Organizácia športového popoludnia prac. školstva našou školou / 2.6.2006/

Spolupráca rodičov a pracovníkov školy -Majáles /19.5.2006/

Akcia v rámci okresu spojená s prezentáciou Milsy- Mlieko za milión /2.6.2006/

Počítačový vzdelávací kurz pre učiteľov a vychovávateľov v rámci projektu informatizácie regionálneho školstva

Poskytnutie učebne IKTverejnosti

Prezentácia činnosti našej školy na vlastnej internetovej stránke - www.zsskolbn.edu.sk

Výstúpenia div. krúžku Severáčik v MŠ 5.apríla , v ARCHEa pre obec Timoradza.

Spolupráca so ŠZU Trenčín - meranie tlaku , zisťovanie hladiny cukru a cholesterolov zamestnancom školy.

Vystúpenia tanečného krúžku z príležitosti rôznych udalostí a sviatkov.

Účasť zamestnancov na olympiáde školských pracovníkov. Spolupráca s domovom služieb "Archa".

§ 2. ods. 1 j

Projekty

A) Dlhodobé

Škola podporujúca zdravie

Otvorená škola

Školiace centrum informatiky v rámci Projektu informatizácie regionálneho školstva

Cesta k emocionálnej zrelosti

Prihlásili sme sa do projektu Škola budúcnosti

B) Krátkodobé

Žiaci 1.-4.roč. sa zapojili do projektu -Multimediálna čítanka v rámci projektov

Infovek.Žiaci prostredníctvom mikrofónu nahovoria svoje príbehy a formou on line formulára zašlú na stránky projektu. Výsledkom je multimediálne CD.

Žiaci 1. -4. roč. sú už druhý rok zapojení do eTwinningu t.j. projektu

medzinárodného partnerstva a spolupráce škôl. V minulom školskom roku sme

spolupracovali so ZŠ a MŠ Žabeň v projekte na tému ,, Ako trávim voľný čas".

Škola sa zapojila do projektu najkrajšia vianočná prezentácia.

SMS súťaž s T-comom (vedomostná súťaž tried ZŠ)

Škola hrou - internetová olympiáda - vedomostná súťaž jednotlivcov a škôl.

Krúžkový jarmok

Deň zdravia

C) V školskom roku 2005/2006 boli školou vypracované a podané projekty:

Projekt na zriadenie 2. jazykovej učebne - neúspešný

§ 2. ods. 1 k

Výsledky inšpekčnej činnosti

Dátum poslednej inšpekčnej kontroly: 26.5.2004

Druh inšpekcie: tematická

Zistiť úroveň dosiahnutých vzdelávacích výsledkov žiakov vo vybraných predmetoch v 4. ročníku základnej školy.

V školskom roku 2005/2006 nebola v našej škole vykonaná inšpekčná kontrola.

§ 2. ods. 1 l

Materiálno-technické podmienky

Budova školy je v prevádzkyschopnom stave, strecha budovy je po rekonštrukcii, je potrebná výmena okien, ktoré sú značne opotrebované vekom a poveternostnými vplyvmi. Priestor školy plne vyhovuje počtu vzdelávaných žiakov. Každá trieda má vlastnú kmeňovú učebňu, máme odborné učebne na fyziku, chémiu prirodopis, hudobnú výchovu, 2 jazykové učebne, 2 učebne informačných a komunikačných technológií, cvičnú kuchyňu, dielne, 2 telocvične, posilňovňu, 2 asfaltové ihriská, bežeckú dráhu, pieskové doskočisko, vonkajšie volejbalové ihrisko, sektor na vrh guľou.

V budove školy sa nachádza aj kuchyňa a školská jedáleň. Počet stravníkov je 380 a počet doplnkového stravovania (desiata) je 172. Škola je zapojená v projekte Školské mlieko.

Učebné pomôcky dopĺňame podľa potreby priebežne. Škola je vybavená dostatočným množstvom moderných učebných pomôcok.

Nepodarilo sa nám usporiadať majetkoprávne pomery k pozemkom, čo je predpokladom k úspechu pri tvorbe a predkladaní projektov na získanie finančných prostriedkov z Európskej únie.

Podarilo sa nám prerobiť (vymurovať) chodbu do telocvične, kde vypadávajúce a večne rozbité sklá ohrozovali zdravie žiakov a učiteľov.

Vymaľovali sme celé poschodie - učebne (11) aj chodby.

Vymenili sme vchodové dvere a dvere bočného vchodu.

Je potrebné vymeniť nevyhovujúce okná na celej budove, najmä na triedach, vyregulovať vykurovaciu sústavu. Veľmi je potrebné uzatvoriť, alebo inak zabezpečiť areál školy z dôvodu ochrany majetku mesta, zdravia žiakov a učiteľov. Doplniť techniku na dokončenie informačného systému školy. Rodičia navrhujú monitorovať vonkajšie priestory školy kamerovým systémom.

§ 2. ods. 1 m

Finančné a hmotné zabezpečenie

Túto linku skopírujte a vložte do adresového riadka prehliadača. Dostanete sa k celej správe o hospodárení za rok 2005.

http://www.vykazy.sk/vksoh/2005/ssz/protokol.php?id_prot=zhmeddjcea

1. Dotácie zo štátneho rozpočtu na žiakov

14 463 tis. Sk

čerpanie: mzdy 9 008 000

odvody 3 213 000

energie 1 831 000

tovary a služby 411 000

2. Príspevky na čiastočnú úhradu nákladov spojených s hmotným zabezpečením školy od rodičov alebo inej osoby, ktorá má voči žiakovi vyživovaciu povinnosť

platba do ŠKD 77 190,- Sk

3. Finančné prostriedky prijaté za vzdelávacie poukazy a spôsob ich použitia v členení podľa financovaných aktivít

466400,- Sk - prijaté

z toho

442900,- Sk dohody o vykonaní práce

23500,- Sk materiál a prevádzka krúžkov

4. Finančné prostriedky získané od rodičov alebo zákonných zástupcov žiakov, právnických osôb alebo fyzických osôb a spôsob ich použitia v členení podľa finančných aktivít

106106,20 Sk

Príspevok na jazykovú učebńu 47037,20

Lyžiarsky výcvik 20000,- Sk

Škola v prírode 15001,- Sk

Odmena žiakom - výlet (vstupenky, autobus) 13419,- Sk

Plavecký výcvik žiakov 5400

Matematický klokan 2011,- Sk

Poistenie počítačov 3238,- Sk

5. Iné finančné prostriedky získané podľa osobitných predpisov

Za školenia v rámci projektu PIRŠ 129000,- Sk

§ 2. ods. 1 n

Plnenie stanoveného cieľa

Na úseku výchovno-vzdelávacieho procesu sme si stanovili tieto ciele:

Presadzovať tvorivo - humanistickú koncepciu výchovy a vzdelávania, ak chceme vytvoriť plnohodnotnú osobnosť. (sústredenie výučby na žiaka, potlačenie moci učiteľa, odstránenie stresu z vyučovacích hodín, zníženie dôrazu na dosahovaný výkon)

Pokračovať vo využívaní funkcie asistenta učiteľa vzhľadom na dobré skúsenosti s ich činnosťou a väčším počtom detí z málopodnetného prostredia. Zamerať sa na kvalitu ich pôsobenia a rozšíriť ho aj na rodičov.

Priebežne otvárať nultý ročník. Nutnosť vyplýva z množstva detí, ktoré nie sú pri zápise zrelé na nástup do prvého ročníka.

Aktívne pokračovať a rozvíjať projekty „Zdravá škola“ a „Otvorená škola“. Ujasniť žiakom vlastné postoje a pochopiť hodnotu možnosti aktívne ovplyvniť svoje zdravie cez zdravý a aktívny spôsob života.

Na vyučovaní cudzieho jazyka využiť nové formy, metódy a prostriedky masívnym využitím novej jazykovej učebne a učebne IKT.

Pokračovať v ponuke nadštandardného plnenia učebných osnov organizovaním školy v prírode, plaveckých kurzov v 2.a3. ročníku a zdokonaľovacieho v 5. ročníku, lyžiarskeho kurzu.

Pokračovať v intenzívnom využívaní IKT na hodinách informatiky, ale aj v iných predmetoch, naďalej poskytovať učebňu informatiky pre miestnu komunitu a ŠCI pre realizáciu PIRŠ.

V maximálnej možnej miere využiť vzdelávacie poukazy na poskytnutie kvalitnej ponuky pre žiakov na aktívne trávenie voľného času.

Zaviesť predmet Informatika postupne do všetkých ročníkov .

Stanovené ciele priebežne systematicky plníme.

§ 2. ods. 1 o

Úspechy a nedostatky

Škola dosahuje výborné výchovno-vzdelávacie výsledky, čo prezentujeme aj výsledkami a aktívnym zapájaním sa do súťaží poriadaných nielen MŠ. Škola sa umiestnila na 5. mieste zo všetkých základných škôl trenčianskeho kraja vo vedomostných a umeleckých súťažiach a obsadila 1. miesto v okrese. V športových súťažiach sme obsadili 13. miesto v kraji. Máme "Talent trenčianskeho kraja", jedna pracovníčka bola odmenená titulom " Pedagóg trenčianskeho kraja".

Nedostatky vidíme najmä v slabej spolupráci s rodičmi detí z málopodnetného prostredia, kde sú malé, alebo žiadne páky na povzbudenie rodičov k väčšej spolupráci pri riešení problémov v oblasti vzdelávania a výchovy žiakov. Často sa objavuje spolupráca rodičov so žiakmi pri riešení neopsravdlnených hodín, píšu, alebo vybavujú deťom ospravdlnenky u lekára na hodiny, ktoré treba spätne ospravdlniť.

Návrh opatrení:

Ak je vzdelanie, ktoré poskytuje základná škola povinné zo zákona, mal by zákon myslieť aj na priamu zodpovednosť zákonného zástupcu žiaka za jeho dochádzku a výsledky. Prenášať všetky problémy pri zlyhaní domácej výchovy na školu je nezodpovedné, neetické, neefektívne. Je preto potrebné zaoberať sa legislatívou v zmysle sprísnenia zodpovednosti zákonného zástupcu žiaka.

§ 2. ods. 1 p

Uplatnenie žiakov

Všetci žiaci, ktorí sa prihlásili na stredné školy a učilištia, boli prijatí a študujú ďalej na uvedených školách.

§ 2. ods. 2 a

Psychohygienické podmienky

Dodržiavanie psychohygienických podmienok pri zostavovaní rozvrhov jednotlivých tried a dodržiavanie prestávok medzi dopoludňajším a popoludňajším vyučovaním.

Jednotlivé triedy majú pridelenú kmeňovú učebňu. Vyučovanie predmetov Pr, Ch, F, TchV, HV, cudzích jazykov sa uskutočňuje v odborných učebniach a Tv sa vyučuje v 2 telocvičniach ,v posilňovni a na ihriskách školy.

Súčasťou školy je školská jedáleň, ktorá poskytuje žiakom desiatu a obedy/ 65% žiakov sa stravuje/.

§ 2. ods. 2 b

Voľnočasové aktivity

Názov záujmového krúžku Počet detí Počet skupín
Anglický jazyk 16  
Biblický 15  
Branno-športový 23  
EuroKlub - komunikácia v Aj 18  
Fotografický 14  
Futbalový 19 1
Gymnastický 22 1
Hudobno - tanečný 15 1
Chemický 17 1
Jazykovo - literárny 23 1
Karate 17 1
Kondično - relaxačný 12 1
Konverzácia - Aj 12 1
Lego Dacta 15 1
Literárno - dramatický 11 1
Matematický 16 1
Matematický L 20 1
Matematický LAL 15 1
Matematický Sch 16 1
Matematický Š 14 1
Nemecký jazyk 15 1
Pečenie - varenie 15 1
Počítačový - 5 16 1
Počítačový - U 22 1
Počítačový -Š 14 1
Práca s počítačom 14 1
Pravopisný 35 1
Recitačný krúžok 12 1
Šachový 23 1
ŠKD 1 21 1
ŠKD 2 23 1
Športové hry 15 1
Športové hry MAG 28 1
Športový 18 1
Tanečný 24 1
Turisticko - prírodovedný 21 1
Tvorivé deti 16 1
Ukaž, čo vieš 21 1
Urob si sám 16 1
Už to viem 15 1
Varenie - pečenie 15 1
Vypni telku, zapni seba 23 1
Výtvarný 16 1
Z každého rožka troška 16 1
Zdravotná príprava - športový 16 1

§ 2. ods. 2 c

Spolupráca školy s rodičmi

Spolupráca vyučujúcich s rodičmi prostredníctvom triednych rodičovských združení

Organizovanie zberu papiera / 2 krát v školskom roku/

Sponzorská činnosť rodičov pre školu

Poskytovanie finančných prostriedkov z rozpočtu Rady rodičov/ plavecké výcviky, lyžiarský výcvik, škola v prírode, odmeňovanie žiakov a pre potreby školy.

V rámci triednických hodín - využitie hipoterapie pre mladších a telesne postihnutých

žiakov

Ukážky netradičných remesiel rodičov v tvorivej veľkonočnej dielni

Materiálna i fyzická pomoc pri skrášľovaní prostredia školy / maľovanie tried, výzdoba kvetmi, atď./

Úzko sme spolupracovali s Radou rodičov pri riešení chodu školy, ale aj na neformálnej platforme (športové stretnutia, kultúrne podujatia). V spolupráci s RR sme zorganizovali 1. školský majáles po niekoľkoročnej tradícii školských plesov.

Nedarí sa nám pritiahnuť do spolupráce rodičov pri pri vedení mimoškolských aktivít.

§ 2. ods. 2 d

Spolupráca školy a verejnosti

Realizované prednášky a besedy pre žiakov školy: Svetový deň boja proti AIDS- ŠZÚ Trenčín

Vážme si jeden druhého - PPP Bce

Zneužívanie detí - PPP Bce

Závislosti, vzťahy v partii, v rodine - PPP Bce

Až na dno - beseda so soc. kurátorkou

Ži a nechaj žiť - výchovný koncert

Pikový kráľ - div. predstevenie herca D. Cinkotu

Účasť na besedách a súťažiach poriadaných Mestskou knižnicou Ľ. Štúra Bce

Prezentácia ŠJ prostredníctvom ochutnávok / pri zápise žiakov do 1. roč., počas akcie Mlieko za milión/

Spolupráca s MŠ / akadémia , návšteva v 1. ročníku/

Riešenie výchovných problémov žiakov prostredníctvom vých. komisie zloženej z rodičov a učiteľov.

Spolupráca školy s MsÚ odd. školstva a ÚPSVaR pri riešení problémov týkajúcich sa zanedbávania povinnej školskej dochádzky žiakov

Spolupráca školy s PPP ohľadom integrácie žiakov i žiakov so špecifickými poruchami učenia

Záver

Vypracoval: Mgr. Pavol Čúvala

V Bánovciach nad Bebravou, 3. októbra 2006

Správa prerokovaná v pedagogickej rade dňa: 12.10.2006

Vyjadrenie rady školy

Rada školy na svojom zasadnutí dňa 13.10.2006 prerokovala Správu o výchovno - vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za rok 2005/2006. Vzala na vedomie obsah správy a súhlasí s jej znením.